♥Petua Cinta Abadi♥

♥Indahnya cinta . Tapi kadang-kadang menyakitkan .
1)Pujian sebagai penawar .Bentuk tabiat memuji pasangan supaya dia terdorong m'jadi cemerlang. >,<
2)sentiasa romantik.Berilah hadiah , SMS ,ucapan cinta ,makan diluar dan sebagainya untuk memupuk cinta.♥
3)Belaian .Berbual dengan pasangan dengan prihatin dan kasih sayang . oww..so sweeeeet !
4)perlu berteraskan iman.Kukuhkan hubungan dengan Allah untuk mengeratkan hubungan dengan pasangan(lebih kepada pasangan suami isteri).
5)Tidak pernah sunyi.Walaupun pasangan tidak ada disisi kerana perasaan cinta dan kenangan manis akan sentiasa menjadi teman :')
6)Hormat-menghormati .Hormati keunikan dan kerenah pasangan.Kalau ada salah faham , salah seorang kena lah mengalah ye .^_*
7)Sentiasa menganggap konflik sebagai pintu mengenali pasangan dengan lebih akrab. 
8)Berbentuk kejujuran .Tak patut kalau ada penipuan dalam sebuah perhubungan .
9)Memaafkan pasangan dengan ikhlas . Sebab kemaafan tu kan, boleh mencantikkan wajah dan memakbulkan doa tau . 
10)cinta sejati  meemerlukan seseorang jadi ' cermin' kpd . pasangannya . Sebab tanpa bantuan 'cermin' kita sukar mengenal pasti apa yang 'buruk' tentang diri kita .


p/s:korang ada ciri-2 kat atas ni tak ? hehe..saya ada kot .*perasan lebih 
Thankz for reading :)shayunk kamu . HAHA . comment ?

12 000 idea orang:

STORY cik FIFY said...

1stly amboi daa tuka BG :)) lawa sygs :)) 2nd sy setuju 200% hehe betul betul betul :DD mmmuuuaahh

blogciknyonya said...

hehe...thankz50x :)

winky MINKY said...

sokong sgtsgt . hehe . terimakasih syg :)

blogciknyonya said...

yeahhh... amalkan dlm hbgn mas dgn si dy k ... hehe :p

=naBieLa sHahRin= said...

sy pon sokong sume diatas...hehe

EYFAalias said...

kena amalkan ni. hehehe

blogciknyonya said...

eyfaalias: kena tu ..hehe :p

Awie Omar said...

TQ :) sebab sudi jengah blog saya dan komen sekali. Ye, pic atas sekali tu memang cake hehehe

blogciknyonya said...

owh .. welcome .. slagi blog tu ade entry y mnrik minat sy , slagi tu la sy suka baca .. haha..pictz cake 'palsu' je tu .. :p

blogciknyonya said...
This comment has been removed by the author.
al_capacino said...

bagus la petua ni.. mesti dah khatam bab cinta.. hehe teruskan beri petua2 yg lain

blogciknyonya said...

haha..khatam tu tak de la.. tp brdasarkn pengalaman .. cungkil skit drp pglmn ... hehe ..