TIPS SUPAYA ORANG BACA BLOG KORANG

Hyeppp readers ! Tadi lepas saya sign in ke blog saya ni , saya terus klik kat Dashboard untuk baca entri yang bloggers dah update . pastu , saya ada klik dekat satu blog ni .Perghhh ! saya bukak je blog dia , terus saya tutup .




Nak tau tak sebab apa ? lambat sangat loading mungkin sebab blog dia terlalu berat kot . korang kalau tak nak pembaca lari , baca tips-2 simple kat bawah ni  :




  1. Tulisan/font jangan terlalu kecik . Sebab susah orang nak baca .
  2. jangan letak banyak sangat widget atau aksesori blog dalam blog sebab akan merimaskan pembaca dan akan lambat loading bila pembaca nak buka blog korang.*yang tak terlalu penting tu buang lah .
  3. jangan guna BACKGROUND yang terlalu terang . Kerana ia kan menyukarkan pembaca untuk melihat BACKGROUND korang yang terlalu terang tu dan menyakitkan pandangan mata dia .
  4. jangan guna bahasa SMS yang buat lidah orang berbelit-belit nak membacanya . Contohnya: 'apew qow niew','chayank diew sanad-2'.
  5. Jangan menggunakan font yang berwarna warni , Contohnya: 'Saya sayang dia' *sakit mata kan ?* .Kalau nak letak jugak , jangan guna warna yang terlalu terang.
  6. Jangan selalu update pasal perkara-perkara yang membuatkan orang naik loya .Contohnya: 'Aku benci dengan minah/mamat tu .Berlagak !','Eiiii..si do dot tu dah lah macam sial '. Korang tau kan maksud saya ni ? Memang lah blog korang , tapi selalunya benda-benda macam tu yang orang tak nak baca.Naik meluat !
  7. Jangan buat entri terlalu panjang macam 'carpet merah'.Sebab orang tak ada masa hanya untuk nak baca entri  blog korang sepanjang tu .

Thankz for reading :)shayunk kamu . HAHA . comment ?

4 000 idea orang:

Awie Omar said...

thanks for the tips. AWIE OMAR dah follow blog ini. TQ jugak komen kat blog sy aritu k.

blogciknyonya said...

oke . :)

STORY cik FIFY said...

ok cyg tQ . .betul to :D t akak ad byk tips lg na mta era aja . .bole kn :D i love you !

blogciknyonya said...

yeah... boleh akak :)