SANGGUP MATI DEMI CINTA ?

saya tak tahu lah kenapa tiba-tiba nak update pasal cinta-cinta ni . Memang ramai orang yang bercinta , tapi kalau tengah sakit hati , perghhhhh ! sanggup buat apa saja beb ! Memang pedih sangat kalau hati kita tengah terluka atau sakit hati dengan orang yang sangat kita sayangi . Malah kita sanggup menunjukkan bahawa kita sayang dengan dia dengan berbuat parkara-perkara yang agak GILA . benarlah kata orang . Cinta itu buta sehingga boleh membutakan sesiapa sahaja kerana cinta . Sanggup mencederakan diri demi CINTA .


tangan abang saudara . sanggup mencederakan diri kerana cinta .
 Kadang-kadang kita ni kalau tengah sakit hati , pijak kaca pun tak sakit . Betul tak ? . yang kita perasan hanya kesakitan hati kita waktu tu . sebelum berbuat perkara-perkara yang macam kat atas tu , fikirlah Allah dulu . Tak pun ingat muka mak ayah kita . Kalau mak ayah tahu kita berbuat perkara yang boleh memudaratkan diri kita , pasti mereka sedih . so , fikir-fikirlah orang yang tersayang ye . Saya bukan lah pandai nak menasihatkan orang ni . Tapi sebagai seorang insan biasa yang lemah , saya tak sanggup melihat mereka-mereka yang  sengsara kerana cinta  sanggup mencederakan diri mereka sendiri kerana cinta .  Wallahualam .
Thankz for reading :)shayunk kamu . HAHA . comment ?

2 000 idea orang:

Noor Fatin Nadia Ismail said...

Ya Allh.. dashatnya.. orangkata cinta itu buta, tapi, yang sebenarnya kita buta kerana cinta.. nice entry..:)

blogciknyonya said...

btol-2 . sbnarnya fikiran dah dikuasai iblis . menghasut manusia untuk melakukan perkara-2 yang tidak disukai Allah ..