TIPS UNTUK LAPTOP

Laptop acer kesayangku .
ha ... ni takut bukan takutkan hantu . Tapi saya takutkan laptop saya . Macam gini , tiap kali saya onn laptop , amboi   . . cepatnya lah si laptop saya ni  panas . lepastu tiba-tiba je mati sendiri . eh . . apasal dengan kau ni laptop ? kata saya dalam hati . ha .. kerana takut laptop saya ni rosak , saya pun search kat google apa penyebab laptop jadi cepat panas dan mati tiba-tiba . Lepastu , baru lah saya tau apa penyebabnya . 



Ha . . . Baru lah saya tahu kenapa . Sebabnya adalah kerana terlalu banyak habuk dekat tepi laptop ni .
Jadi bila dah banyak habuk dekat bahagian yang selalu keluar angin tu (kat tepi laptop) , maka susah lah si laptop ni nak mengeluarkannya sebab habuk ni menghalang . lepastu , saya ni jarang guna cooler fan . ha ,,,
itu yang buat laptop cepat panas . Bukan tu je , saya ni selalu main laptop dekat atas tilam . Tu lagi penyebabnya kenapa laptop mati tiba-tiba . Lepastu , apalagi .  . . saya pun bersihkan laptop saya yang banyak habuk ni jadi berkilat . Alhamdulillah , sekarang dah tak cepat panas dah . so , kalau korang ada laptop macam saya ni , terutamanya laptop acer yang kena guna cooler fan , gunalah cooler fan ye . jangan tak guna . Kalau korang tak nak laptop korang ada kes yang sama macam kes yang saya hadapi ni .Lepastu , kena lah rajin bersihkan latop tu supaya habuk tu tak bermaharajalela kat situ .




Thankz for reading :)shayunk kamu . HAHA . comment ?

0 000 idea orang: