KUATKAH AKU YA ALLAH ?

Apakah masalah yang aku alami ini adalah dugaanMu ya Allah ? . Aku seperti tidak kuat lagi menanggung semua ini . hanya kepadaMu aku panjatkan doa agar aku diberi ketenangan dan pasrah menerima semua ini . Aku tahu aku perlu bersabar kerana disebalik semua ini ada hikmahnya .  aku tidak ingin menitiskan air mata di hadapan orang-orang yang aku sayangi . tapi aku tak boleh , ya Allah . Rasa sebak dan kesedihan dalam hati ini tak boleh di bendung lagi . kenapa semenjak dua menjak ini aku menjadi seorang yang lemah , seorang yang cepat mengalah ? aku bukan seperti yang dulu lagi . seorang yang ceria dan tidak mudah mengeluarkan air mata . Semakin aku membesar dan meningkat remaja ini , aku sering di belenggu masalah . Bukan sahaja masalah dalam hal cinta , tapi persahabatan dan keluarga . Aku mohon ya Allah ! berikan lah aku kekuatan agar menerima semua ini dengan hati yang ikhlas . aku mohon ya Allah !
Thankz for reading :)shayunk kamu . HAHA . comment ?

4 000 idea orang:

winky MINKY said...

sayang , jangan mudah putus asa keyh . percaya bahawa semua yang terjadi , ada hikmahnya . Allah menduga hambaNya mengikut kemampuan . Allah tidak pernah kejam . dalam tangis pasti ada tawa . jgn risau . mas sentiasa di sisi cik era :')

blogciknyonya said...

thankz mas .. ye . cik era tau . kadang-2 cik era ni bkn slalu kuat .. kadang-2 semangat tu ilang .. cik era ni mudah patah semangat ..

AidaNana said...

sayang ku jng laa cakap cmtoo okay , knpe koe cmnie . dulu kn koe tak cmnie sayang . .
hmm , kuat kn semagat k sayang . aku nk koe yg dulu . yg kuat semagat . bukan yg lemah okay sayang . .

blogciknyonya said...

AidaNana:okey sayang .. aku akn cuba untuk kuat . yeahhh ! aku boleh ..hehe ...